Tijd voor een goede hoepel workout!

Op zoek naar een leuke sport, die je gemakkelijk zelf thuis kunt doen en waar je zo lang mee bezig kunt zijn als je wilt? Dan is hoepelen misschien iets voor jou! Hoepelen is een flinke workout voor je lichaam en een paar keer per week een hoelahoep workout voor volwassenen zorgt ervoor dat jij fit en in vorm blijft. Op deze pagina geven we je wat tips voor een goede hoepel workout.

De juiste hoepel voor een training met hoelahoep

Wanneer je besluit aan de slag te gaan met een hoepel workout, is een goede hoepel erg belangrijk. Je hebt namelijk een goede training hoelahoep nodig. Een goede hoepel voor een hoelahoep workout lijkt in niets meer op de gewone kinder hoelahoep die je nog kent van vroeger. Een goede training hoelahoep is ruim genoeg, zodat deze echt om je lichaam heen kan rollen. De hoepel is daarbij gemaakt van stevig materiaal, zodat de hoepel niet verbuigd en is bedekt met een zacht materiaal, zodat het hoepelen comfortabel is. Het belangrijkste is dat de hoepel verzwaard is, waardoor de spieren in het lichaam echt getraind worden. 

Waarom een training met een hoelahoep?

Trainen met een hoelahoep heeft veel positieve effecten voor je lichaam. Tijdens een training met hoelahoep verbrandt je namelijk een hoop calorieën, voornamelijk bij je buik en je heupen, maar ook je dijen en bovenbenen verbranden calorieën. Verder is een fitness hoelahoep van Hoelahoepfitness.nl verzwaard, waardoor je je extra moet inspannen om de hoepel omhoog te houden. Dit maakt dan ook dat je buikspieren extra uitgedaagd worden, waardoor je dus voornamelijk je buikspieren erg intensief traint.

Waar let je op bij het hoepelen tijdens een workout?

Als je eenmaal de juiste training hoelahoep hebt, kun je beginnen met je hoepel workout. Als je begint met hoepelen tijdens een workout, is het belangrijk dat je op een aantal dingen let. In het begin kan het bijvoorbeeld zijn dat je lichaam even moet wennen aan de golvende beweging van de hoepel. De hoepel is bedekt met superzacht, dempend materiaal, maar om blauwe plekken en blessures te voorkomen, is het verstandig om de eerste paar keren tijdens de hoepel workout een dik shirt, of een hoepel band te dragen. Zodra je lichaam hier eenmaal aan gewend is, vormt dit geen probleem meer en kun je ook zonder de band hoepelen.

De juiste techniek voor een hoepel workout

Hoepelen is niet erg moeilijk, maar je moet het wel even onder de knie krijgen. Hoepelen tijdens een eerste workout kan dan ook wel even lastig zijn. We praten je daarom door de techniek van het hoepelen. 

Zet je voeten iets uit elkaar en houd de hoepel horizontaal tegen je onderrug. Houd je knieën licht gebogen en ga rechtop staan, met je schouders naar achteren. Vervolgens geef je de hoelahoep een flinke zwiep en begin je zelf ook met bewegen. Met je buikspieren maak je bewegingen van voren naar achteren in een vast ritme. Je hoeft zelf dus helemaal niet te draaien met je heupen. Houd de beweging zo klein mogelijk, zo is deze het meest effectief.

Verder is het belangrijk dat je rechtop blijft staan, kijk dus niet naar de hoelahoep tijdens het bewegen. Dan buig je namelijk makkelijk voorover. De kans is groot dat je een voorkeurskant heeft, die heeft namelijk vrijwel iedereen. Probeer toch de halve hoepel workout de ene kant op te draaien, waarna je stopt en de andere kant op gaat. Zo zorg je voor een symmetrische training en ontwikkeling van je spieren.

Op zoek naar een hoepel voor een hoelahoep workout?

Hoepelen tijdens een workout behoeft een goede hoepel. Ben je op zoek naar een goede hoepel voor een hoepel workout? Dan kun je zeker terecht bij Hoelahoepfitness.nl. Heb je nog vragen over onze hoepels, of ben je op zoek naar tips of wat meer informatie? Neem dan vooral even contact met ons op!